NORDIC WALKING

nordic walking

Po co nam w ogóle potrzebne te kije? Czym różni się to od normalnego spaceru? Okazuje się, że podczas zwykłego marszu wykorzystujemy zaledwie 40 proc. naszych mięśni. Ruchy wykonywane podczas marszu z kijami angażują prawie 90 proc. mięśni. A więc nordic walking dużo intensywniej wzmacnia nasze ciało. Przy tym, dzięki kijkom, działają na nie mniejsze obciążenia. Taka aktywność jest więc bezpieczniejsza dla osób w każdym wieku. Kijki wymuszają też bardziej wyprostowaną sylwetkę i poprawiają stabilność na nierównym terenie.

Uprawianie tego sportu przez godzinę pozwala spalić 400-700 kalorii, czyli o 20-40 proc. więcej niż podczas zwykłego spaceru. Mocniej pracują także płuca – o 20-60 proc. niż w czasie marszu.

Takie efekty osiągniemy oczywiście tylko wtedy, jeśli będziemy stosować odpowiednią technikę marszu.

Zapraszamy do Gminnego Centrum Kultury Sportu Turystyki i Rekreacji w Dzierżązej na Nordic Walking.

quiz

quiz

quiz-dzien-ziemi-regulaminPobierz

zumba

zumba

Zachęcamy do zapisów na zajęcia Zumby Fitness ! Zajęcia planujemy w Rosanowie o godz. 18.00. Przy...

Zajączek w plenerze!

Zajączek w plenerze!

Wielkanocna przygoda zajączka w Dzierżąznej W niedzielne popołudnie zaprosiliśmy wspólnie z...

Archiwa

Dostosowanie dla niepełnosprawnych